Reseservice

Alla KTH:s resor och hotell ska beställas via avtalad resebyrå Egencia. Endast resor och hotell som bokas via avtal resebyrå ersätts av KTH. Bokning av resor på annat sätt bryter mot det ramavtal som KTH tecknat med Egencia.

Ska du resa i tjänsten?

1. För att kunna boka resor och hotell online måste du först uppdatera dina kontaktuppgifter i din reseprofil i KTH-RES (PUL) (pdf 60 kB) .
2. Innan du får boka resa måste du ha skapat en reseorder som har goskändts av avdelninsgschef/handledare/projektledare.
Syftet är att det ska underlätta vid telefonbokningar, att ditt namn blir korrekt stavat på dina biljetter och du ska kunna bli kontaktad av resebyrån om något sker som påverkar din resa. Mer information om: skapa resenärsprofil, boka tjänsteresa enskild/grupp, online bokning, tjänsteförsäkring m.m. kan du ta del av här: Boka tjänsteresa steg för steg.
3.Läs även vad som gäller med reseräkning och utlägg nedan samt tjänsteförsäkring   och betalkort under tjänsteresan.

Har du frågor, tveka inte att kontakta Servicecenter på service@csc.kth.se.

Boka resa och hotell åt besökare eller student

Boka en resa och hotell till icke anställda gör du det genom att kontakta KTH:s resebyrå Egencia via telefon/e-mail eller mailar service@csc.kth.se  minst fem dagar innan du ska resa.Vi använder oss av Egencia för både resa, hotell och taxi till/från Arlanda men även flygtaxi på följande destinationer: Utrikes flygplatser_ flygtaxi.pdf (pdf 205 kB)
Servicecenter behöver följande information om din besökare, vi tar sedan kontakt med personen för att få ytterligare önskemål kring resan.

Resebokning och resestipendier för studenter

  • Skicka ett mail till service@csc.kth.se minst fem dagar innan studenten ska resa som hjälper till med resebokning och resestipendieansökan.
  • Ansök om reseförsäkring för studenter genom att skicka ett mail till forsakring@kammarkollegiet.se.
  • Resestipendier för studenter, som är instiftade av skolan, tar avdelningschef beslut om.

Taxi

KTH:s resepolicy innebär att taxi ska användas sparsamt och kollektiv trafik ska användas i störta möjliga utsträckning. Miljötaxi ska alltid användas och samåkning ske när det är möjligt.

KTH har ramavtal med MyCab.
Fördelarna med MyCab är flera, bland annat avtalade priser, minskad hantering av taxikvitton då det är möjligt att koppla taxiresan till ett specifikt flyg och vi får en samlad bild över KTH:s totala taxiresande. Betalning sker via faktura (Diners TAC) till KTH.


Boka taxi med Mycab (pdf 26 kB)

MyCab hemsida
Telefon: 0771-55 56 66
MyCab har under hösten lanserat en en MyCab App för Andoid och Iphone.
Ladda ner appen nedan med följande logga:

Anställda med sakattesträtt

Du som sakattesträtt, har du möjlighet att skapa ett eget konto hos MyCab.
Servicecenter kan hjälpa dig att ordna ett konto.
Nyregistrering tar mellan 2-4 arbetsdagar.
När nyregistreringen är klar, kommer du få ett välkomstbrev per mail med inloggningsuppgifter (användar-id och lösenord) från Netrevelation (My Cab) samt information om hur man bokar taxi hos Mycab.
Till dess att du har fått ditt egna konto, så kan vi på Servicecenter hjälpa dig med bokningen.

Anställda utan sakattesträtt

Har du inte sakattesträtt så kan vi på Servicecenter hjälpa till med bokning av taxi för dig. Som vid övriga inköp gäller att godkännande från ekonomiskt ansvarig ska finnas. Maila oss på servicecenter@csc.kth.se eller är det brådskande ring Servicecenter på 08-790 71 46.

Gäster

Behöver du taxi till en gäst så kan vi på Servicecenter hjälpa dig att boka.
Maila oss på servicecenter@csc.kth.se eller är det brådskande ring Servicecenter på 08-790 71 46.
Det är viktigt att ni informerar er gäst, som kanske behöver boka taxi själv vid senare tillfälle, att de ska använda sig av erkända bolag, som Taxi Stockholm eller Taxi 020, så de inte får betala för mycket för sin resa.

Information vi behöver för att kunna boka (gäller alla kategorier ovan)

  • Namn på resenär
  • Mobilnummer till resenär
  • Upphämtnings/avlämningsställe
  • Flightnummer och terminal för resa till/från Arlanda
  • Eventuella andra önskemål såsom barnstol, möt med namnskylt, extra mycket bagage etc.
Till sidans topp